"Olyasmit csináltunk, amit nem gyakran szoktak kipróbálni – behoztuk a technológiát és nem mondtuk el az embereknek, hogy miként kell azt használni.”
Ahelyett, hogy az iPad-et digitális tankönyvként használtuk volna, tantárgyközi kutatási és kreatív eszközzé vált. Úgy tapasztaltuk, ennek következtében a gondolkodás sokrétűbbé lett és a tapasztalatok bővültek, nem pedig beszűkültek. Fraser Speirs arról számol be, hogy milyen változásokat okozott iskolájában a technológia alkalmazására való áttérés.
Greenock-ban a Cedars School of Excellence minden diákja rendelkezik ma már iPad-dal, ami a tipikus számítógépteremhez viszonyítva egy teljesen más világ; lehetővé teszi a technológia és a hagyományos tanítás megszakítás nélküli, teljesen egymásba símuló integrációját.
Az iPad projekt az iskola mindennapi szükségleteiből nőtt ki. Az informatika vezetőjeként Speirs tucatnyi iMac beszerelését intézte el a Fraser’s osztálytermi óráihoz, és egy tucat MacBook-ot lehetett a tanórákhoz lefoglalni; azonban mivel a tanárok egyre inkább web elérhetőséget akartak biztosítani a tanulóik számára, egyre nőtt a nyomás és bővültek az igények.
A cikkben Fraser Speirs kiértékeli az első hónapok tapasztalatait, miután iskolájában bevezették az iPad használatát.